بخوانید | «زیرو باند» دنیایی خصوصی ثروتمندان آمریکایی

به نظر می‌رسد ثروتمندان نیویورک در حال ایجاد شهری هستند که تا حد زیادی صرفا برای خود آنان قابل دسترسی است.
بخوانید | «زیرو باند» دنیایی خصوصی ثروتمندان آمریکایی
کد خبر : ۴۹۹۳۴

اگرچه زندگی روزمره به طور فزاینده‌ای برای تقریبا تمام نیویورکی‌ها غیرقابل تحمل شده است کلاس تازه‌ای از خدمات خصوصی صرفا برای ثروتمندان آن شهر در حال ظهور است.


یک باشگاه خصوصی با نام «زیرو باند» (Zero Bond) مورد علاقه «اریک آدامز» شهردار نیویورک بخشی از موج جدیدی از خدمات خصوصی است که صرفا مختص اعضای باشگاه می‌باشد اعضایی که به ثروتمندترین ساکنان شهر نیویورک تعلق دارند. این کلاس تازه از خدمات خصوصی «مختص اعضای باشگاه» به نوعی یک جامعه در حال ظهور سرپوشیده را در نیویورک ایجاد کرده است. این در حالیست که زندگی روزمره برای اکثر شهروندان نیویورکی به طور فزاینده‌ای غیر قابل قبول است.
 
به گزارش نیویورک تایمز، باشگاه‌های فوق العاده انحصاری بالگردسواری براساس تقاضا و خدماتی که به کاربران اجازه می‌دهند صد‌ها دلار برای رزرو رستوران پیشنهاد دهند، نحوه خاص صرف شام، ورزش کردن، مراجعه به پزشک، مراقبت از فرزندان، نحوه بیرون بردن سگ‌ها همگی بخش از این روند تازه در نیویورک هستند. تمام این موارد نیویورک را به شهری تبدیل می‌کنند که باعث می‌شود در آن نیویورکی‌ها با هر پیشینه‌ای که شانه به شانه یکدیگر زندگی و کار می‌کنند گویی با یک نشان ستاره مشخص شوند.
 
ثروتمندان مدت‌هاست که به دنبال این بوده‌اند که از ناراحتی‌های موجود در زندگی شهری اجتناب ورزند. با این وجود، اکنون چیزی متفاوت ظاهر می‌شود. لازم نیست که یک میلیاردر باشید فقط کافی است یکی از ثروتمندان شهر باشید تا بتوانید راه خود را به نسخه‌ای ساده‌تر، اما بسیار محدودتر از زندگی متمایز از دیگر اعضای جامعه پیدا کنید. حتی مکان مورد علاقه شهردار نیویورک نیز یک باشگاه «فقط برای اعضا» می‌باشد.
 
به نظر می‌رسد ثروتمندان نیویورک در حال ایجاد شهری هستند که تا حد زیادی صرفا برای خود آنان قابل دسترسی است.
 
«آوریل بروبه» مدیر آژانس ولینگتون که به افراد و خانواده‌های ثروتمند در نیویورک خدمات ملکی ارائه می‌دهد می‌گوید: «تقاضا برای کمک‌های داخلی شبانه روزی از سال ۲۰۲۰ به این سو افزایش یافته است». او می‌گوید حجم درخواست‌ها برای تقریبا هر نوع خدماتی حتی در مقایسه با سه یا چهار سال پیش به طرز چشمگیری افزایش یافته است.
 
او اشاره می‌کند که نرخ دستمزد برای فردی که امور منزل را انجام می‌دهد حدود ۴۵ دلار در ساعت است که از ۳۰ دلار در ساعت پیش از دوران پاندمی کووید بیش‌تر است و اکنون به طور گسترده انتظار می‌رود که خانواده‌ها بیمه درمانی و سایر مزایا را به کارکنان‌شان ارائه دهند. پیگیری کارکنان و چندین خانه البته می‌تواند چالش برانگیز باشد. بروبه می‌گوید برخی از خانواده‌ها یک مدیر املاک یا رئیس کارکنان را برای اجرای تدارکات و برنامه ریزی استخدام می‌کنند و یک فرد باتجربه در این زمینه می‌تواند سالانه ۳۵۰ هزار دلار درآمد داشته باشد.
 
«آنیتا راجرز» بنیانگذار British American Household Staffing یک آژانس پرسنل داخلی با حضور گسترده در شهر نیویورک که در چند سال گذشته اندازه شرکت خود را تقریبا به میزان دو برابر گسترش داده می‌گوید: «پاندمی همه چیز را به شدت تغییر داد. اکنون سرمان خیلی شلوغ است».
 
راجرز می‌گوید اکنون به جای آن یک پرستار کودک ۴۰ ساعت در طول هفته کار کند درخواست‌های مکرری از سوی خانواده‌ها برای گروهی متشکل از دو یا سه پرستار بچه به صورت چرخشی مطرح می‌شود. او می‌گوید در چنین شرایطی پرستاران کودک می‌توانند حدودا ۱۲۰ هزار دلار در سال درآمد داشته باشند.
 
به گفته روسای شرکت‌های ارائه دهنده خدمات سرآشپز خصوصی و آژانس‌های ارائه دهنده کارکنان داخلی ثروتمندان نیویورکی بیش‌تری به استخدام سرآشگز خصوصی تمام وقت علاقمندی نشان داده اند. چنین سرآشپز‌هایی می‌توانند حدود ۱۵۰ هزار دلار حقوق دریافت کنند و صرفا ناهار و شام را پوشش می‌دهند. راجرز می‌گوید صبحانه معمولا توسط یک خدمتکار در خانه سرو می‌شود. در آن زمان سرآشپز‌ها در بیرون از خانه در حال خرید اقلام مورد نیاز برای تهیه ناهار و شام خواهند بود. سرآشپز‌هایی که به دنبال اقلام خاص هستند می‌توانند از خدمات تحویل ممتاز مانند Regalis Foods استفاده کنند جایی که دسترسی به یک شاه خرچنگ قرمز نروژی زنده ۷۲۰ دلاری تنها با یک کلیک فاصله دارد.
 
او اشاره می‌کند که خانواده‌های ثروتمند نیویورکی به طور فزاینده‌ای به نقش‌های شغلی ویژه‌تر علاقمند می‌شوند مانند یک فرد متخصص در امور لباس یا یک خیاط آموزش دیده که مسئول تمام امور مربوط به لباس‌ها باشد. او می‌گوید یک فرد ماهر در زمینه لباس ممکن است ظرف مدت ۳۰ دقیقه یک پیراهن دکمه دار را به صورت کامل اتو کند و معمولا حدود ۵۰ تا ۶۰ دلار در ساعت درآمد دارد. در حالی که کارکنان می‌توانند در رسیدگی به حیوانات خانگی کمک کنند برخی از نیویورکی‌ها ترجیح می‌دهند سگ‌های خود را به پیاده‌روی‌های روزانه اغلب در مناطق جنگلی که حیوانات می‌توانند آزادانه بدوند بفرستند. این پیاده روی خصوصی می‌تواند با هزینه ۲۵۰ دلار در روز از طریق شرکت‌های ارائه دهنده چنین خدماتی انجام شود.
 
هم چنین، ارائه خدمات صرفا برای اعضا به حوزه بهداشت و درمان نیز تعمیم یافته است. Sollis Health که خود را به عنوان اولین و تنها ارائه دهنده مراقبت‌های اضطراری در این حوزه معرفی کرده در سال جاری دو شعبه را در منهتن و یک شعبه را در همپتون در سال ۲۰۲۱ میلادی افتتاح کرد.
 
هزینه عضویت سالانه در آن مرکز از ۳۵۰۰ دلار آغاز می‌شود و برای افراد بالای ۴۵ سال به ۶۰۰۰ دلار افزایش می‌یابد که قرار ملاقات‌های یک روزه، آزمایش آزمایشگاهی در محل و مراقبت مجازی شبانه روزی را شامل می‌شود. تماس‌های خانگی هزینه اضافی خواهند داشت. خدمات داخلی نیز توسط NutriDrip ارائه می‌شود که ویتامین درمانی درون وریدی را با هدف احیای ساکنان خسته و دچار اضطراب نیویورکی انجام می‌دهد.
 
تزریق درون وریدی NutriCleanse برای افراد غیرعضو ۳۵۵ دلار هزینه دارد و شرکت ارائه دهنده آن مدعی شده که از طریق دارا بودن ترکیبی از ویتامین ث، منیزیم، کلسیم، تائورین و سایر عناصر با «سموم مضر ناشی از قرار گرفتن در معرض آلاینده‌های شهری» مقابله می‌کند. برای رزرو دریافت این خدمات در خانه‌ای در منهتن باید ۱۰۰ دلار اضافه و در خانه‌ای در بروکلین یا کوئینز باید ۱۲۵ دلار اضافی هزینه کرد. اعضایی که ماهیانه ۹۵ دلار یا سالانه ۹۹۵ دلار می‌پردازند به نرخ‌های تخفیفی دسترسی دارند.
 
Remedy Place که خود را «اولین باشگاه سلامت اجتماعی جهان» می‌نامد پیش از افتتاح اولین مکان خود در نیویورک در سال گذشته در هالیوود در شمال غربی لس آنجلس راه اندازی شد. عضویت در آن باشگاه ۵۴۰ متر مربعی می‌تواند تا ۲۷۵۰ دلار در ماه هزینه داشته باشد و شامل دسترسی نامحدود به اکسیژن درمانی هیپرباریک، کلاس‌های همراه با حمام یخ، سرما درمانی و تخت نور قرمز است. درمان‌ها شامل کلاس‌های تمرکز و حرکت همراه با سونای مادون قرمز و جلسات غوطه‌ور شدن در آب همراه با یخ است.
 
علیرغم آن که باشگاه‌های اجتماعی صدساله نیویورک به قدیمی و خفه بودن شهرت دارند نسل تازه‌ای از باشگاه‌های خصوصی در چند سال اخیر افتتاح شده اند. Zero Bond در محله نوهو مورد علاقه اریک آدامز شهردار نیویورک و محل برگزاری جشن پیروزی او در شب انتخابات ۲۰۲۱ میلادی ۳۸۵۰ دلار در سال به اضافه ۱۰۰۰ دلار هزینه آغاز برای عضویت عمومی از افراد ۲۸ تا ۴۵ساله دریافت می‌کند.
 
«اَمان» در نیویورک که به عنوان گران‌ترین هتل شهر شناخته می‌شود در سال ۲۰۲۲ میلادی یک باشگاه اعضای داخلی را راه اندازی کرد که عضویت در آن مستلزم پرداخت ۲۰۰۰۰۰ دلار هزینه آغازین و ۱۵۰۰۰ دلار هزینه سالانه است. طراحی فضای داخلی آن با بافت‌های نفیس صورت گرفته که ترکیبی از فضای مشابه بالی و توکیو را تداعی می‌کند.
 
هم چنین Casa Tua که دارای شعبی در میامی و پاریس است اوایل سال آینده رستورانی با فضای خصوصی و مختص اعضا را در هتل سوری در شرق نیویورک افتتاح خواهد کرد.
 
علاوه بر باشگاه‌های خصوصی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات بالگرد خصوصی نیز در نیویورک رونق گرفته اند. Zip Aviation یک سرویس ارائه دهنده خدمات بالگرد خصوصی گروه‌هایی تا حداکثر شش نفره را از اسکله به فرودگاه‌های محلی از جمله تیتربورو در نیوجرسی مرکز منطقه برای هواپیما‌های خصوصی با دریافت هزینه ۲۰۵۰ دلار به صورت یکطرفه جابجا می‌کند.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
فرارو
مجله زندگی
ارسال نظر